Tedaviler

PRP

Prp ( Platelet- Rich Plasma)

PRP yöntemi medikal bir yöntemdir. Sadece uzman hekimler tarafından yapılmalıdır. Doktor hastasını muayene ettikten sonra içinde özel bir jel bulunan küçük tüplerin içine az miktarda kan alır ve santrifüj işlemine yollar.

Bu işlemin sonunda mililitrede 1,5 milyona kadar trombosit yoğunluğuna sahip olan bir jel elde edilir. İşte buna PRP adı verilir.

Trombositler vücudun yaralanması sonucu kanın pıhtılaşmasını sağlar ve bünyesinde bulundurduğu hormon ve enzimler sayesinde her türlü dokuyu tamir eder ve gençleştirir.

Dolayısıyla da santrifüj işlemi uygulanan kandan elde edilen PRP istenen bölgeye uygulanır ve böylece dokulardaki hasarların ya da yaşlanmanın etkilerini 4-6 hafta gibi bir süre içerisinde geriye çevirmiş olur.

PRP bir tür kök hücre tedavisi midir?

PRP kesinlikle bir kök hücre tedavisi değildir. Fakat dolaylı yoldan kök hücreler üzerinde çalışır. Trombositlerin içindeki büyüme faktörleri tedavi ve gençleştirilecek hücrelerinin fibroblast üretme mesajını ileten birer uyarıcıdır. Fibroblastlar da kolajen ve elastin üretmek için anahtar niteliğindeki yapılardır.

Prp nerelerde uygulanır ?

• - Saç dökülmelerini önlemede ve zayıf saç köklerinin tekrar canlanmasında.
  • - Her türlü yüz ve dekolte bölgelerinde derinin yenilenmesi ve gençleşmesinde
  • - Kas, eklem ve tendon yaralanma ve inflamasyonlarında ( alevlenme)
  • - Eklem aşınmalarında ( Artros , kireçlenme), meniskus ve bağ yaralanmalarında iyileşme sürecini hızlandırmada
  • - Kan dolaşımı zayflaması sonucu meydana gelen sertleşme problemlerinde ( Ereksiyon fonksiyon bozukluğu).
  • - Operasyon gerektirmeyen her türlü sportif yaralanmalarda